czwartek, 25 lipca 2013

Pseudo otaku.

I kolejny post dzięki Hani! Po raz kolejny podała mi temat, za co serdecznie jej dziękuję. :3
W dzisiejszym poście zajmę się pseudo otaku.
Kim w ogóle jest otaku? Otóż otaku to osoba, która interesuje się Japonią, jej kulturą, mangą, anime itp. W Polsce mamy wielu otaku, gdyż anime i manga są u nas dość popularne.
Znam kilka osób, które niedawno zaczęły z tym swoją przygodę. Lecz kogo tak naprawdę uważam za "pseudo" otaku?
Dla mnie jest to osoba, która obejrzała jedno czy dwa anime, przeczytała jedną mangę i uważa się za jakże wielkiego fana Japonii czy coś w tym guście.
A cóż, jest różnica między osobą, która ogląda niewiele anime, prawie nie czyta mang i nie uważa się za wielkiego otaku, a między osobą, która po obejrzeniu marnej liczby dwóch czy trzech anime i po przeczytaniu mangi jest wielkim fanem Japonii i och, jaki to japoński jest piękny, jak to by on chciał zamieszkać w Kraju Kwitnącej Wiśni.
To jest dokładnie tak samo jak z pseudo fanami innych rzeczy - danego rodzaju muzyki, zespołu, malarza czy pisarza.
Ale czemu jest coraz więcej takich osób?
Tego nie wiem..
A Wy co o tym sądzicie?
Do zobaczenia,
~ Laveilip.

2 komentarze:

  1. Tsa.. mam koleżankę, która uważa się za "wielką fankę the Beatles" , zespołu, którego ja słucham od 13 lat (całe moje życie) przeczytałam wszystkie ich biografie, obejrzałam wszystkie ich filmy, znam każdą piosenkę na pamięć, a ona zna jedną i to najpopularniejszą piosenkę i już ich tak kocha -,-" ;_;

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uczę się tylko rysować na mandze, ale i tak kiepsko mi to idzie ;p nawet nie wiedziałam o czymś takim jak otaku...

    OdpowiedzUsuń

Postaram się odwdzięczyć za każdy komentarz. ^^
Ze względu na udostępnienie opcji komentowania również dla anonimów, będę moderować komentarze, gdyż nie toleruję bezsensownego hejtowania oraz spamowania. Czym innym jest postawna krytyka. ^^

Wszystkie notki