niedziela, 8 września 2013

Plastynacja.

Cześć kochani!
Postanowiłam napisać o czymś, o czym dowiedziałam się na etyce. Mieliśmy temat o nauce i czy naprawdę służy ona dobru, jak to powinna. Pani profesor zaczęła temat plastynacji - nieznanego mi zjawiska. Pokazała nam zdjęcia owej plastynacji.
Może zacznę od przedstawienie czym to jest.
Plastynacja to odessanie z organizmu po śmierci tłuszczu i wody, co za tym idzie, nie gniją, a nawet zatrzymują swój kolor i kształt. Idąc dalej - ciała te są rozcinane itp., i służą jako "modele" głównie w medycynie. No okej, wszystko fajnie (choć po co to komu potrzebne, skoro mamy bardzo dokładnie modele szkieletów?), ale chodzi o to, co konkretnie się z tymi ciałami robi.
W Krakowie była wystawa. Teraz podam linki do kilku zdjęć (najbardziej szokujących, moim zdaniem).
OSTRZEŻENIE! Jeśli jesteś osobą wrażliwą lub coś jesz, nie wchodź w te linki! Zdjęcia mogą bardzo zniesmaczyć.
[zdjęcie 1] [zdjęcie 2] [zdjęcie 3] [zdjęcie 4].
No i plastynacja niby służy nauce.. Ale czy ta nauka nam się przydaje, skoro nie ma już tajemnic ludzkiego ciała i jego anatomii? Czy plastynacja na pewno służy jak powinna, czy może jest to jakaś chora "pasja"?
Kolejną kontrowersyjną sprawą jest to, jakie to są ciała. Podobno ludzie, których ciała są tu wykorzystane, zgodzili się na wykorzystanie ich ciał po śmierci do celów naukowych. I tu nasuwa się pytanie: czy na pewno Ci ludzie wiedzieli, że ich ciała zostaną wykorzystane do t a k i c h celów? Może o tym nie o wiedzieli?
Czytałam też, że podobno ciała te są Azjatów i były nielegalnie kupowane przez ludzi wykonujących plastynację. Nie wiem ile w tym prawdy, ale tak przynajmniej słyszałam.
A Wy co o tym uważacie? Czy według Was jest to potrzebne nauce? Piszcie w komentarzach!
Do zobaczenia,
~ Laveilip.

1 komentarz:

  1. Trzecie zdjęcie wymiata XDDD
    Chociaż czwarte też nie jest niczego sobie. Nigdy jeszcze o takim zjawisku nie słyszałam. Zaciekawiło mnie to trochę.

    modaprzemijastylpozostajex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Postaram się odwdzięczyć za każdy komentarz. ^^
Ze względu na udostępnienie opcji komentowania również dla anonimów, będę moderować komentarze, gdyż nie toleruję bezsensownego hejtowania oraz spamowania. Czym innym jest postawna krytyka. ^^

Wszystkie notki